Clinical studies in transplantation
Presentation during EHA2023: All Oral presentations will be presented between Friday, June 9, and Sunday, June 11, and will be accessible for on-demand viewing from Monday, June 19 until Monday, August 14, 2023, on the Congress platform.
Abstract titles and summaries were obtained from the EHA website http://www.ehaweb.org, abstracts were translated, edited, and summarized in German.
- OUTCOME OF FAMILIAL HEMOPHAGOCYTIC LYMPHOHISTIOCYTOSIS: REPORT ON 148 PATIENTS FROM THE ITALIAN REGISTRY
- RUXOLITINIB IN PEDIATRIC PATIENTS WITH TREATMENT-NAIVE OR STEROID-REFRACTORY CHRONIC GRAFT VERSUS HOST DISEASE: PRIMARY FINDINGS FROM THE PHASE II REACH5 STUDY
- JAK/ROCK INHIBITOR TQ05105 FOR GLUCOCORTICOID-REFRACTORY OR -DEPENDENT CHRONIC GRAFT-VERSUS-HOST DISEASE:UPDATED RESULTS OF A PHASE 1B/2 STUDY
- ADDING RUXOLITINIB AND DECITABINE TO BU/CY CONDITIONING REGIMENS TO PROPHYLAXIS POST-TRANSPLANT RELAPSE IN HIGH-RISK AML IS SAFE AND EFFECTIVE: A PROSPECTIVE, PHASE Ⅱ STUDY
- SIERRA TRIAL RESULTS WITH A TARGETED RADIOTHERAPY, IOMAB-B, A MYELOABLATIVE CONDITIONING WITH REDUCED INTENSITY TOLERABILITY YIELDS HIGH CR, LONG TERM SURVIVAL IN HSCT INELIGIBLE ACTIVE R/R AML
- SELECTIVE JAK2/IRAK1/ACVR1 INHIBITOR PACRITINIB BEFORE REDUCED-INTENSITY CONDITIONING ALLOGENEIC STEM CELL TRANSPLANTATION IN MYELOFIBROSIS: FINAL ANALYSIS OF THE PHASE II HOVON-134 TRIAL
- DEVELOPMENT AND VALIDATION OF A PROGNOSTIC MODEL OF BRONCHIOLITIS OBLITERANS SYNDROME IN ADULT PATIENTS FOLLOWING ALLOGENEIC HEMATOPOIETIC STEM CELL TRANSPLANTATION
EARLY INFUSION OF MSCS IN THE PROPHYLAXIS OF GVHD AFTER HAPLO-HEMATOPOIETIC STEM-CELL TRANSPLANTATION
Huang R., et al. Jun 12, 2022; 357106; S242
Frühe wiederholte Infusion von UC-MSCs verbessert die GRFS-Rate für Patienten nach Haplo-HSZT
Die Studienautoren konzipierten eine klinische Folgestudie, um die frühe wiederholte Infusion von mesenchymalen Stromazellen aus der Nabelschnur (UC-MSCs) in der GVHD-Prophylaxe weiter zu untersuchen und die Wirksamkeit einer wiederholten Infusion von MSCs bei der GVHD-Prophylaxe ab T45 nach Haplo-HSCT zu bewerten.
- Es wurden 128 qualifizierte Probanden im Alter zwischen 18 und 60 Jahren mit Haplo-HSCT in fünf Transplantationszentren aufgenommen und nach dem Zufallsprinzip zu gleichen Teilen der MSC-Gruppe und der Kontrollgruppe zugeteilt.
- Patienten in der MSCs-Gruppe erhielten 4 Runden Infusion von UC-MSCs (1 × 106 Zellen/kg alle zwei Wochen ab 45 Tagen nach der Transplantation.
Behandlungsergebnisse
- Ein-Jahres-GRFS in der MSC-Gruppe: 65,6 %, Kontrollgruppe: 43,7 % , (P = 0,0129).
- kumulative Inzidenz von III-IV aGVHD und schwerer cGVHD von Patienten in der MSC-Gruppe: 3,1 % und 6,3 % versus Kontrollgruppe: 25,6 % und 18,8 % beträgt (p = 0,0089 und p = 0,0260).
- Die MSC-Infusion hatte keinen Einfluss auf die kumulative Schubrate, die in beiden Gruppen 10,9 % beträgt.
In dieser Studie konnten die Autoren beweisen, dass eine frühe wiederholte Infusion von UC-MSCs die GRFS-Rate für Patienten nach Haplo-HSZT effektiv verbessern kann, indem sie die Inzidenz und Schwere der GVHD verringert, ohne die Inzidenz von Rückfällen bei diesen Patienten zu erhöhen.